Ogólne zalecenia dietetyczne
  • 1. Każdy dzień warto rozpocząć od wypicia łyżki oliwy z oliwek lub oleju lnianego bądź szklanki przegotowanej wody z dodatkiem soku z połowy cytryny – zawsze na 15 minut przed zjedzeniem śniadania.
  • 2. Dobrze zadbać o to, aby przez cały dzień spożywać posiłki regularnie, a więc minimum co trzy godziny, oczywiście bez żadnych ustępstw w postaci podjadania w międzyczasie. Nieoczekiwany, nagły napad głodu można z powodzeniem opanować, wypijając odpowiednią ilość wody.
  • 3. Sam sposób spożywania posiłków także jest niezwykle istotny. Należy unikać jedzenia w pośpiechu lub zdenerwowaniu. Każdy z kęsów powinien zostać powoli i dokładnie przeżuty, co pomoże w późniejszym procesie trawienia.
  • 4. Podczas jedzenia nie zaleca się picia dodatkowo wody ani żadnych innych napojów. Pragnienie należy ugasić kilkanaście minut przed lub po posiłku.
  • 5. Wypijanie codziennie ok. dwóch litrów wody to absolutne minimum, oczywiście nie w trakcie spożywania posiłku.
  • 6. Dzienną dawkę przyjmowanych płynów warto wzbogacić o kubek herbaty z pokrzywy – bardzo proszę o jej nabycie.
  • 7. Kawy nie należy pić więcej niż jedną, ewentualnie dwie filiżanki dziennie. Dodatkowo zachęcam nie tylko do ograniczenia, lecz wręcz do zrezygnowania z jej słodzenia.
  • 8. W planie na każdy dzień warto uwzględnić minimum 30 minutową aktywność fizyczną. Dzięki niej poprawie ulegnie nie tylko kondycja fizyczna, sylwetka oraz ogólny stan zdrowia, ale także samopoczucie.

Katarzyna Kalinowska
Dietetyk Dobra Dieta